Digitale media. Je denkt dat je het bij kunt houden, maar vergeet het maar. De snelheid waarin het ene na het andere elkaar opvolgen is enorm. Dat begint al bij onze devices. Pc’s zijn al lang geleden van de troon gestoten als go-to device. We grijpen massaal naar onze smartphone. Het liefst een flinke, zodat we er álles mee kunnen. En tv’s? Die gebruiken we vooral als groot beeldscherm voor Netflix
Daar houdt het niet mee op. We behangen onszelf als het even kan ook nog met smart watches, activity trackers, VR-headsets en AR-brillen. Een stortvloed aan mediakanalen die we allemaal door elkaar gebruiken. Met minstens zoveel mediavormen: van interactieve banners tot live video’s. Dat maakt de wereld waarin wij opereren niet simpeler, maar wel stúkken gaver.
Media-goeroe (in de dop)? Wij zoeken een Online Marketing Specialist en een Campaign Optimizer.
Als je nog denkt dat merken de dienst uitmaken, is het tijd voor het volgende level in je campagnes. Het level waarin de consument centraal staat, want zij zwaaien de scepter in medialand. Ze nemen het heft over hun digitale identiteit in eigen hand en bepalen zélf met wie ze contact willen. En vooral ook hoe.
Sluit je product, boodschap, vorm, kanaal of moment niet aan bij de wensen van een consument? Dan kun je het vergeten. En onzorgvuldig met data omgaan, is al helemaal een doodzone. Als een ware eindbaas maakt een ontevreden consument je zo een kopje kleiner. Weg volger, nieuwsbriefabonnee of conversie. Tenzij je jezelf uitrust met ons allerbeste wapen: inzicht.
We zijn bloedserieus over data. Zonder data geen inzicht. En zonder inzicht geen geniale mediacampagne om een consument mee uit zijn sokken te blazen. Of je nou branding, sales, loyaliteit of retentie als doel hebt, je wilt eerst precies weten waar je doelgroep zich bevindt, wat ze interessant vinden en wat het perfecte moment is om toe te slaan.
Consumenten zitten in de regel helemaal niet op een marketingboodschap te wachten. De kunst is dan ook om ’m op het perfecte moment aan te bieden. Wanneer dat is? Dat weten wij als geen ander, door over het hele digitale spectrum inzichten te verzamelen met onze slimme technologieën. En de juiste boodschap? Ook daar draaien we onze hand niet voor om!
Next level mediacampagne? Zet de consument centraal!
Greenhouse is niet alleen gespecialiseerd in Media! Bekijk één van onze andere obsessies!