ŠKODA KAROQ | In-banner car configurator

Hoeveel site past er
in je banner?

Consumenten worden meerdere keren per dag verliefd op nieuwe automodellen, die via social of display ads langskomen (of gewoon op straat langsrijden). Maar hoe zorg je dat die verliefdheid niet als sneeuw voor de zon verdwijnt en converteert naar proefritten en aankopen? Dan moet je verder gaan dan het vertonen van een fraai silhouet en slimme features...

In-banner je nieuwe auto
Met interactieve banners verdiepten
we de interesse van de consument

Challenge

Deze introductiecampagne was voor ŠKODA en Greenhouse extra uitdagend. De KAROQ was namelijk niet alleen een nieuw model, maar ook nog eens in het zeer populaire SUV-segment, waarin dus sprake is van veel concurrerende introducties. Hoe zorg je in dat geval voor modelbekendheid en site-traffic?

Solution

We ontwikkelden een opvallend en consumer-friendly concept, waarbij je als consument niet naar de ŠKODA site moest gaan om de KAROQ in jouw favoriete kleur en andere aantrekkelijke features samen te stellen. Dit gebeurde namelijk via een in-banner car configurator, waarbij we de ruimte- en interactiebeperkingen van traditionele banners wisten omzeilden.

De tech-specialisten van Greenhouse zorgden ervoor dat de (technisch zeer complexe) functionaliteiten van de KAROQ modelpagina ook off-site (in-banner) gepresenteerd konden worden, waarbij we exterieur, interieur en video content combineerden tot een impactvolle, interactieve consumer experience. O.a. met: 360° view, velg- en kleurselectie én day & night modus op basis van tijdstip.

Performance

Het primaire doel van deze uiting was uiteraard het triggeren van users om verder te interacteren met de nieuwe ŠKODA KAROQ en dat is succesvol gebleken, zowel op basis van off-site als on-site activatie.

Impressies: 1.667.124
Unieke users: 17.834
In-banner engagements: Ruim 42.500
Total time spent in-banner: 19.748 minuten
CTR: 62% boven benchmark
CPV: € 0,32 (-26% benchmark)

Micro-conversies: 583
Voltooide car configuraties: 211
Brochure downloads: 365
Dealer searches: 7

In deze in-banner configurator is de door Greenhouse_Tech ontwikkelde KOSI-tooling geïmplementeerd, waarmee alle in-banner engagements gemeten worden.